18.9.2025 Kratom, nikotinové sáčky a digitální závislosti

Seminář na téma kratom, nikotinové sáčky a digitální závislosti se zaměřil na tři aktuální oblasti, které představují narůstající rizika zejména pro mladé lidi. Účastníci byli seznámeni s tím, co tyto látky a jevy obnášejí, jaké mohou mít dopady na fyzické i duševní zdraví a proč je důležité o nich mluvit v kontextu prevence závislostí. Semináře se zúčastnilo 25 posluchačů, kteří sami přispěli svými zkušenostmi.
Dozvěděli jsme se, že kratom je rostlina pocházející z jihovýchodní Asie. Byla zdůrazněna její dvojí povaha – v malých dávkách má stimulační účinky, ve vyšších naopak tlumivé. Nikotinové sáčky, které jsou v současnosti velmi populární mezi dospívajícími, jsou bezdýmnou formu nikotinu, která působí rychle a nenápadně, a tím zvyšuje riziko rychlého vzniku závislosti. Upozorněno bylo na cílený marketing těchto produktů, zejména díky atraktivním příchutím a balení. Mluvilo se o nadměrném užívání mobilních telefonů, sociálních sítí a počítačových her, o negativním vlivu na spánek, psychiku, vztahy i školní nebo pracovní výkony.

Na závěr semináře proběhla diskuze, ve které si účastníci mohli vyměnit názory, položit otázky a sdílet vlastní zkušenosti. Zdůrazněna byla důležitost prevence, včasného rozpoznání problémů a především otevřeného přístupu ke komunikaci o těchto tématech. Děkujeme paní Mgr. Marice Michaljovičové za to, že nás provedla tímto těžkým tématem.

 

5.9.2025 PhDr. Jan Svoboda – Formální hodnocení v MŠ

Na Sokolovně ve Starém Městě proběhl seminář s panem lektorem PhDr. Janem Svobodou na žádané téma Formativní hodnocení v MŠ. Semináře se zúčastnilo téměř 30 pracovníků z okolních mateřských škol. Pan Svoboda nám předal svůj náhled na problematické chování v mateřských školách, ukázal nám, že každé dítě i dospělá osoba disponuje určitou zralostí a tím dochází k nesrovnalostem v komunikaci. Společně jsme probrali problematiku hodnocení předškolních dětí a její prvky. Pan Svoboda, jak už je mu vlastní, vše prokládal příklady ze své praxe, které jsou nenahraditelné. Seminář dal časově zabrat a my si vážíme toho, že se do toho s námi pouštíte!

18.9.2025 Závislosti dětí a mladých lidí

❌Kratom? Nikotinové sáčky? Sociální sítě? ❌
 
Přijďte se něco dozvědět o nových návykových látkách, se kterými má spousta mladých lidí zkušenosti.
 
Registrační formulář: https://forms.office.com/e/Qr3FnGHxhR
.
.
.
.
.
.
.
.
.

19.6.2025 Bakaláři

Dne 19.6.2025 proběhl workshop na Základní škole Velehrad. Worskhopem nás provedl místní učitel pán Mgr. Antonín Ťuhýček. Na workshopu jsme si prohloubili znalosti aplikace Bakaláři. 

Probrala se příprava Bakalářů na nový školní rok, příprava úvazků, rozvrh hodin, suplování a mnoho dalšího v závislosti na dotazech účastníků.

Fototgrafie zde:

Právě u nás ve… – Základní škola, Velehrad, okres Uherské Hradiště | Facebook

duben – červen 2025 Tematické dny – Příroda kolem nás

V rámci Tematického dne Příroda kolem nás se několik přihlášených škol vydalo na exkurzi do Domu přírody Bílých Karpat ve Veselí nad Moravou. Dům přírody je moderním návštěvnickým střediskem chráněné krajinné oblasti Bílé Karpaty, které bylo postaveno na břehu řeky Moravy v historickém centru města.

Program probíhá nejen v expozici Domu přírody, ale také ve venkovním prostoru. Expozice je rozdělena do čtyř částí s názvy Pohlaď krajinu, Les, Louky, Podzemí a Nadzemí. Žáci se dozvěděli mnoho zajímavých informací o místní fauně a flóře. Průvodci jim ukázali různé druhy rostlin a zvířat, které jsou pro tuto oblast typické. Děti si mohly vyzkoušet interaktivní tabule, pod lupou si prohlédnout semínka nejběžnějších lučních bylin, zahrály si pexeso na poznávání druhů orchidejí, odpočinuly si u promítaní pohádky o přírodě, vyzkoušely si ulovit potravu pro užovku, dozvěděly se, co vše se vyskytuje v půdě a mnoho dalšího. Na závěr prohlídky si děti poskládaly lodičku, kterou pak nechaly „plout“ zákoutími řeky Moravy. Celou návštěvu zpestřily různé hry a hádanky, které děti s nadšením řešily. Na památku si každý odnesl malý dáreček.

Děkujeme paní Petrů a průvodcům ze Vzdělávacího a informačního střediska Bílé Karpaty, o.p.s. za možnost strávit tak krásné dopoledne.

 

Únor – říjen 2025 Tematické dny Scénické čtení

📚Od února do října probíhají na přihlášených školách Tematické dny – SCÉNICKÉ ČTENÍ s agenturou Pierrot. 🎭
 
Každá škola si mohla vybrat z nabízených témat dle preferencí a věku žáků. Žáci jsou vtaženi do děje, příběh je napínavý, atmosféra graduje a právě v nejnapínavějším momentu je čtení ukončeno. Žáci jsou tak motivováni si sami příběh dočíst. Scénické čtení vede k aktivní četbě, rozvíjí dětskou fantazii, vyjadřovací schopnosti, učí je souhře a komunikaci, zbavuje studu z veřejného projevu, při výrobě rekvizit může podpořit také výtvarnou kreativitu a zručnost.
 
Přikládáme krásný ohlas ze ZŠ Polešovice:
„Herci ukázali, že scénické čtení není jen o předčítání textu. Je to umění představit knihu jako živý příběh. Každá ukázka byla doprovázena nejen hlasovými proměnami, ale také pohybem, zvukovými efekty, kulisami a rekvizitami. To vše dohromady vytvořilo neopakovatelnou atmosféru, která dokázala oslovit nejen prvňáčky, ale i osmáky a deváťáky! Scénické čtení v podání umělecké a produkční agentury Pierrot je nezapomenutelným zážitkem, který bychom rozhodně doporučili i ostatním!“
 
Ohlas ze ZŠ Šafaříková UH:
„Scénické čtení proběhlo velmi úspěšně. Herci vytvořili poutavou a dynamickou atmosféru, která děti okamžitě vtáhla do děje. Představení bylo plné zábavných situací i zajímavých informací, což udrželo pozornost všech přítomných. Děti reagovaly spontánně, smály se, zapojovaly se a s nadšením sledovaly každý moment. Celkově šlo o velmi inspirativní a živé setkání s literaturou, které zanechalo silný dojem.“
 
Ohlas ze ZŠ TGM UH:

„Scénické čtení v podání profesionálních herců je výjimečný formát – jednoduchý, ale velmi silný. Ukazuje dětem, že příběh nemusí být jen napsaný na stránkách knihy, ale může ožít na jevišti. Tento způsob práce s knihou nejen motivuje ke čtení, ale inspiruje děti i k tvorbě vlastního scénického čtení. Při této aktivitě se učí pracovat s textem, rozvíjejí fantazii, dikci i vyjadřovací schopnosti, překonávají ostych z veřejného projevu a zapojují se do týmové spolupráce. Výroba jednoduchých rekvizit pak podporuje i jejich výtvarné dovednosti a kreativitu.“